søndag 11. desember 2011

10. desember



The Brothel er det tredje albumet av Susanne Sundfør, og kom ut i 2010. For dette albumet vant hun Spellemannsprisen, og hun var også én av fire artister som ble tildelt a-ha-stipendet i 2010.

Med pompøs, nesten filmaktig musikk, er majestetisk et ord som dukker opp når jeg skal prøve å beskrive følelsen av plata. Den særegne, vakre stemmen hennes, ispedd de gode melodiene, og tekstene, gjør The Brothel til en skive vel verdt å høre gjennom. Konserten hennes i Operaen er noe av det sterkeste jeg har opplevd konsertmessig! For et trøkk! Tittelsporet The Brothel må nevnes, som en slags deilig inngang til plata, It's all gone tomorrow er så fengende at det nesten suger i magen når det trøkker til som mest, og balladen Knight of noir er vakker. Alt i alt kan jeg ikke finne én eneste låt på plata jeg ikke liker - og jeg er vanligvis ikke så begeistret for "syngedamer". Flaks at Susanne Sundfør er så mye mer enn ei syngedame, da! :)

There are echoes in the garden
Is anybody listening?
There are echoes lost in the garden
Is anybody listening?
They whisper:
"The ones who are only living
Are the ones who are only dying"

Ingen kommentarer: