søndag 4. desember 2011

4. desember




With Teeth er det fjerde studioalbumet til Nine Inch Nails, som kom ut i 2005. Dette er det første albumet etter at frontmann Trent Reznor hadde kjempet mot, og vunnet over alkohol- og dopmisbruk. Den første singelen fra albumet het "The Hand that feeds" , er inspirert av protest- og propaganda etterfulgt fra terrorhandlingene i USA i 2001.


Personlig bruker jeg mange av låtene på With teeth til å trene til, eller jeg hører på det andre ganger jeg kan trenge litt ekstra energi fra musikken jeg velger. "Beside you in time" er sistesporet på treningslista mi, "Sunspots" har også mye energi, mens "Right where it belongs" og "Home" er låter som passer meg bedre en trøtt morgen på kollektivtransporten.


På plata er det mye sinne, aggresjon, håpløshet, apati og undring, men det er også håp, og energi, glede og mye musikalske, deilige detaljer. Tidligere nevnte "The hand that feeds" gir meg alltid bilder av en full nattklubb med dansende, svette, glade mennesker, akkurat som deler av "All the love in the world". With Teeth inneholder kanskje noen låter som ikke sitter rett i øret etter første gjennomlytning, men gi det noen avspillinger, slik jeg gjorde, og et musikalsk vidunder er komplett.

Ingen kommentarer: