søndag 11. desember 2011

11. desember









Zofies verden er en norsk tegneserie laget av to damer, Grethe og Norunn. Serien består av enkeltstriper, med tegninger fra gamle serier, og syk humor. Denne serien er slik at man enter elsker, eller hater den, vil jeg tro. Personlig ler jeg så jeg gråter av Zofies verden, mens kjæresten min konsekvent hopper over serien, fordi han ikke synes den er noe morsom. Serien finnes i Pondus, Kamille, Dagbladet og på Nettavisen, samt på deres egen nettside.

Serien er tvers igjennom politisk ukorrekt, og fleiper med alt som gjerne ikke fleipes med, sex, homofili og depresjon er bare noe av det. En av de tingene jeg liker best med serien er at den aldri slutter å overraske. Du tror du vet hva du skal lese, og så dukker noe helt annet, usaklig opp.

Ingen kommentarer: