fredag 1. januar 2010

Read me your favourite line.

Først av alt; godt nyttår! :) Hadde alle en fin nyttårsaften? Det hadde jeg, med finklær, god mat, fine venner, stjerneskudd og dans til langt på natt. Herlig, herlig.

Nytt år, nye muligheter. Nyttårsforsetter er jo i grunn bare til for å brytes, men jeg prøver å ha noen hvert år. I fjor var blant annet et av de å lese mer. Dette er bøkene jeg leste i 2009:


Januar
Karin Fossum - Den onde viljen [5]
J.K. Rowling - The tales of Beedle the Bard [3]
Åsa Linderborg - Meg eier ingen [5+]
Nick Hornby - High Fidelity [5+]
Johan Harstad - Herfra blir du bare eldre [5]

Februar
Khaled Hosseini - Tusen strålende soler [6]
Britt Karin Larsen - Du er likevel til [4]
Khaled Hosseini - Drageløperen [5]

Mars
Alexia Bohwim - Frognerfitter [4]
Johan Harstad - Ambulanse [5]
Karin Fossum - Den som elsker noe annet [6]

April
Charlotte Roche - Våtmarksområder [4]
Stieg Larsson - Menn som hater kvinner [6]

Mai
Anonymous - Go ask Alice [5]
Stieg Larsson - Jenta som lekte med ilden [6]

Juni
Helen Fielding - Bridget Jones dagbok [4]

Juli
Sophie Kinsella - En shopoholikers uimotståelige nye verden [4]
Karin Fossum - Jonas Eckel [4]

August
Johan Harstad - Buzz Aldrin, hvor ble du av i alt mylderet? [6]
Sergei Lukyanenko - The Night Watch [5]
Linn Strømsborg - Roskilde [6]
Diane Setterfield - Den trettende fortellingen [6]
Karin Fossum - Varsleren [5]

September
Karin Fossum - Djevelen holder lyset [6]

Oktober
Ingvar Ambjørnsen - En lang natt på jorden[4]

Desember
Stieg Larsson - Luftslottet som sprengtes [5]
Erlend Loe - Stille dager i Mixing Part [6]

I 2008 leste jeg 26 bøker. I 2009 ble det 27. Jeg satser derfor på at jeg skal kunne lese enda mer i 2010.

Har dere noen bøker å anbefale meg til det kommende år?

10 kommentarer:

Sandra sa...

Shantaram av Gregory David Roberts. Lang bok, over 900 sider, men veldig bra. Også skal den snart bli film:)

tetrisorgasme sa...

Tore Renberg - Pixley Mapogo

s sa...

i lige måde duuu!:D

HEI! sa...

wow. at du har orket...
fint design :)

vix sa...

takk for gebursdagshilsen :)

imponert over hvor mange bøker du har lest. jeg har kanskje lest 1 bok i år. minus pensum, hehe. visste ikke erlend loe har kommet ut med ny bok. den må jeg lese :)

Unknown sa...

Imponerende liste du har!
Jeg liker spesielt bøkene av Paulo Coelho.

Feitesara sa...

Våtmarksområder var jo kjempebra, du kan jo ikke gi den en 3'er :o Men ellers bør du lese Slottet det hvite og Rosenrød&Liljehvit ^^

Luksusdyret sa...

Jeg digger designet ditt :)

Anonym sa...

shit du er flink å lese!

Martine sa...

Oi, jeg leste ikke så mange. Jeg har fått boken Lucifers Evangelium av Tom Egeland, den høres bra ut. Så gleder meg til å lese den. Ellers så har jeg hørt at The Secret skal være bra.

Forresten. Stilen "russisk hore" passet ikke helt til meg, ikke min greie for å si det sånn.