mandag 5. oktober 2009

Kopi eller inspirasjon.

Det blir mye fotografi og skole her om dagen, kanskje ikke så rart da dette er ting som opptar mye av min tid.

Denne gangen skal jeg vise en oppgave vi hadde der vi skulle gjenskape/kopiere eller lage en tolkning av allerede eksisterende fotografier. Kul, dog krevende oppgave. Jeg bestemte meg for å lage tolkninger av allerede eksisterende fotografier, her representert av fotograf Ionnis Lelakis. (Han er visst stor på foto.no, ifølge læreren. Note to self; heng mer på foto.no)

Dette bildet av Lelakis ville jeg lage en europeisk tolkning av, både utseendemessig, men også hvordan væremåte og fremtoning varierer utifra vaner/normer/forventninger i samfunnet rundt en.
Min versjon, en nordisk, rampete Anne-Line. ;)

Bilde to jeg ville spinne videre på var dette;
Det jeg likte godt her var elementet med en handlevogn som bur, noe jeg videreførte til mitt bilde, en mer kaotisk kritikk til "bruk og kast-"samfunnet vi lever i;


Bla bla. Nå arbeides det med reklamebilder, ett for produkt/vare, og et for tjeneste, samtidig som Porcupine Tree spilles over stereoen og jeg drikker kaffe. Jeg liker skolen min! :)

2 kommentarer:

Barbro Andersen sa...

Haha, så kult - jeg likte handlevognen <3

Miriam sa...

NIIIICE :D du er filnkeflink!